دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: در این اجلاس موضوع افزایش تعداد جلسات هیئت رئیسه و روسای کمیسیونهای تخصصی یا نواب آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سخنرانان اصلی اجلاس آیت الله مصباح یزدی و وزیر اقتصاد هستند.

خبرگان

حجت الاسلام دکتر سید محمود علوی در گفتگو با مهر، در خصوص برگزاری هشتمین اجلاسیه خبرگان در دور چهارم اظهار داشت: برابر آئین نامه مجلس خبرگان رهبری در هر سال دو اجلاس با فاصله های 6 ماهه در اوایل شهریورماه واسفندماه برگزار می شود.

 وی اضافه کرد: سال گذشته و امسال بدلیل تقارن ماه مبارک رمضان با شهریورماه و همچنین بدلیل اینکه اعضای مجلس خبرگان در شهرستانها دارای مسئولیتهایی هستند که جمع شدن آنها در تهران مشکلاتی را برای روزه داری پیش خواهد آورد لذا این اجلاسیه به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شد.

 علوی افزود: امسال هشتمین اجلاسیه خبرگان در روزهای 23 و 24 شهریورماه  برگزار خواهد شد که روز 25 شهریورماه نیز اعضای مجلس خبرگان رهبری ضمن دیدار با مقام معظم رهبری در مرقد مطهر امام راحل حاضر خواهند شد تا با آرمانهای بلند ایشان تجدید میثاق کنند.

 نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به دستور کار اجلاسیه های خبرگان، گفت: اگر اعضای مجلس خبرگان رهبری پیشنهاداتی را در رابطه با آئین نامه مجلس خبرگان ارائه کرده باشند، این پیشنهادات توسط هیئت رئیسه به کمیسیونهای تخصصی که معمولا کمیسیون آئین نامه داخلی است ارجاع داده خواهد شد تا این پیشنهادات بررسی شوند و به تصویب برسند و در صورت به تصویب رسیدن پیشنهادات در صحن علنی مجلس خبرگان مطرح خواهد شد.

 وی در پاسخ به این پرسش که موضوع مورد بررسی در هشتمین اجلاسیه خبرگان در دور چهارم چیست؟ گفت: در اجلاسیه‌های پیشین برخی از نمایندگان مجلس خبرگان درخواست افزایش اجلاسیه‌های خبرگان را داشتند و برگزاری دو جلسه در سال را کافی نمی‌دانستند که این مسئله بصورت پیشنهادی درآمد و قرار شد بجای اینکه تعداد اجلاسیه‌ها را افزایش دهیم تعداد جلسات هیئت رئیسه و روسای کمیسیونهای تخصصی یا نواب آنها را افزایش دهیم که در هشتمین اجلاسیه خبرگان این موضوع مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 علوی در بخش دیگر این گفتگو در پاسخ به سئوالی در رابطه با سخنرانان هشتمین اجلاسیه خبرگان نیزاظهار داشت: در این اجلاسیه آیت الله مصباح یزدی نه بعنوان یکی از اعضای مجلس خبرگان بلکه بعنوان رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در مورد مسائل فرهنگی کشور به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و آقای حسینی وزیر اقتصاد نیزدر مورد مسائل اقتصادی کشور صحبت خواهند کرد.

 وی در عین حال تصریح کرد: البته طبق رویه معمول مسئولان کشوری ولشکری در اجلاسیه‌های خبرگان حضور پیدا می‌کنند وگزارشی را از عملکرد خود ارائه می‌دهند و مجلس خبرگان تعداد سخنرانان را محدود به مدعوین نمی‌کند.

 علوی اضافه کرد: بعبارتی دیگر درصورت بروز مسئله‌ای که دعوت از مسئولین دیگر را ضرورت بخشد برنامه پیش‌بینی شده دارای این انعطاف است که از مقامات مربوطه دعوت بعمل بیاورد.

کد خبر 114593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز